söndag, april 19, 2009

Moviestar

Detta är en äkta filmstjärna! I alla fall reklamfilm ;-)

13 kommentarer:

Christina sa...

Ah, en filmstjärnebild!

Cicki sa...

Vilken underbar teckning filmstjärnan har.

Tänk på den tiden man samlade och bytte filmstjärnor. Då var Lassie ett hett namn....:-)

Förresten så gillar jag din hedder. Vi har en vacker huvudstad med många fantastiska vyer.

Nina sa...

Ååå, den snygga rumpan känner man ju igen ;-)

Eva H-höjden sa...

Eftersom jag är född på 50-talet har jag också haft filmisar! Ditt svar (Cicki) om byten satte igång nostalgin och jag sökte på tradera så nu har jag suttit och gonat mig över en massa bekanta ansikten, och framförallt själva stilen på filmstjärnorna! Å vad roligt!
Här kommer en bild från tradera!
http://images.tradera.com/288/80909288_1.jpg

Eva H-höjden sa...

Hej Nina! Nä den snygggingen missar man inte så lätt ;-)

Cicki sa...

Vilka härliga filmisar länken bjöd på. Tack Eva för den titten. Jag är ju född precis i skarven mellan 40-och 50-talet. 49 närmare bestämt. Filmisarna hade man gummisnoddar runt och bokmärkena hade man i lådor. Ju finare låda desto bättre. Snygga chokladaskar var poppis....:-) Gud så nostalgisk man blir.

Eva H-höjden sa...

Vi hade också skrivböcker med mjuka blå "pärmar" där man vek blad inuti på längden och gömde filmstjärnor bakom... så kunde man vid byte chansa och bara peka på en sida och få ta den som låg där ;-)

Cicki sa...

Så gjorde vi också....:-)

Eva H-höjden sa...

Det här var min favorit, helst på hästrygg ;-) http://mega.tradera.com/099/78878099_1.jpg

Cicki sa...

Å jag gillade James Dean, Fabian, Elvis och Tommy Steele. Dock ej på hästryggen.....:-)

Eva H-höjden sa...

Japp! Tommy Steele skulle det vara, inte Elvis ;-) och Rita Hayworth (stavas??)

Cicki sa...

Elisabeth Taylor och Burt Lancaster. Det bara väller fram filmstjärnenamn nu.....:-)

Eva H-höjden sa...

Ja just det!Dom ja! Och Kim Novak och Tony Curtis....