torsdag, april 29, 2010

Trehundrasextioett : 29 april Fred Lane





3 kommentarer:

Lisette sa...

Jättehäftig bild. Jag letade först utan att klicka på bilden men då såg jag ju ingen hund ;)))
TACK!!!! för det underbara you tube inlägget texten och melodin. Jag klickade vidare och har lyssnat och lyssnat tills jag nästa kan hela texten utantill!

Eva H-höjden sa...

Det är min eminente oljefatslärar mm som skrivit och sjunger. Här är ett alldeles färskt..
SKIVSLÄPP - FÖRSTA MAJ!
Läget
2010


Jag har skrivit tolv sånger om dagens samhälle.
Kjell Westling - Blå tåget, Bella ciaogruppen, m.m. - har gjort utsökta arrangemang och spelar det mesta själv.
Sångerna handlar om politiken, om slit-och-släng, om hemlöshet, om blind tillväxttro - om ett Sverige som blir allt snålare,
allt mindre solidarisk, ett Sverige som håller på att med stormsteg riva det som det tog många år att bygga - välfärdssamhället.


Dessa sånger kom från hjärtat under årets första månader och spelades in i Kjells kök.


Om du kontaktar mig på fred.lane@folkbildning.net
kan du köpa en cd för 99 kronor.


Mvh,
Fred Lane


P.S. Smakprov?
http://www.youtube.com/watch?v=OudgWIIc0Kk

Lisette sa...

Tackar! Trevlig helg!